Kontemplacija u svakodnevici

Cilj kontemplativnog puta je povezivanje kontemplativne prakse i iskustva sa svakodnevnim životom – kontemplacija u akciji. Jer tek se u svakodnevnom djelovanju u ljubavi i suosjećanju vide stvarni plodovi vježbanja i iskušavaju sva duhovna iskustva i postignuća.

Da bismo u tome uspjeli potrebna je svakodnevna kontemplativna praksa. Iskustvo je pokazalo da je u svakodnevnom životu kakvim ga živimo dobro i preporučljivo uvesti kontemplativnu vježbu od 20-30 min. dva puta dnevno, najbolje ujutro poslije i navečer prije spavanja (ili u drugo vrijeme koje nam odgovara).

Kontemplativna (koncentrativna) vježba u 10 koraka:

  1. Sjedi mirno, uspravno i opušteno.
  2. Diši opušteno, prirodno – dijafragma i trbuh se nesmetano pokreću.
  3. Zatvori oči, ili ih drži napola otvorene bez fiksiranja na određeni predmet.Izaberi  predmet svijesti koji će ti poslužiti za fokusiranje pažnje: tijelo (položaj sjedenja), disanje (pažnja na udah, ili izdah) ili riječ (na primjer Aba, Šalom, Om) koju izgovaraj ili pjevaj u sebi na unutrašnji način. Oni su žarišna točka kojoj se možeš stalno, iznova vraćati ako pažnja odluta.
  4. Uroni čitavim svojim bićem u to sjedenje, u taj dah, u tu riječ. Oni su samo zborna točka za tvoju svijest. Napuni ih predanjem, ljubavlju i povjerenjem. Tako ostavljaš sve ostalo.
  5. Ne opterećuj se time radiš li vježbu pravilno. Prihvati sebe onakvim kakav si u tom trenutku. Prihvati sve osjećaje, bilo ugodne bilo neugodne, takvima kakvi jesu i nemoj se s njima poistovjećivati, već ih pusti da prođu kako su i došli.
  6. Postani jedno s tijelom, disanjem, s riječju.
  7.  Ostani u kontemplativnoj vježbi između 20 i 30 minuta po mogućnosti sjedeći nepokretno.
  8. Moli tako jednom do dva puta dnevno.
  9. Obavljaj tu vježbu i u slobodno vrijeme, dok radiš, kad ne možeš spavati ili u bolesti, u nemoći.

Da bismo u tome uspjeli potrebna je svakodnevna kontemplativna praksa. Iskustvo je pokazalo da je u svakodnevnom životu kakvim ga živimo dobro i preporučljivo uvesti kontemplativnu vježbu od 20-30 min. dva puta dnevno, najbolje ujutro poslije i navečer prije spavanja (ili u drugo vrijeme koje nam odgovara).

Kontemplativna (receptivna) vježba praznine (Thomas Keating):

Prepuštamo se privlačnosti nutarnje šutnje, spokoja i mira, ulazimo u čistu svjesnost. Ne pokušavamo ništa osjećati, ni o čemu misliti. Bez napora, bez pokušavanja, tonemo u ovu Nazočnost, puštajući sve ostalo da prođe. Puštamo da govori samo ljubav: jednostavna čežnja da budemo jedno s Nazočnošću, da zaboravimo sebe i da se odmaramo u Konačnoj Tajni.

Preporučljivo je također priključiti se grupi budući da je energetski potencijal na taj način znatno veći, a postoji i mogućnost razmijene mišljenja i iskustava. On podrazumijeva i odabiranje voditelja/učitelja koji nam može savjetom i potporom pomoći na duhovnom putu (naročito u trenucima krize), te povremene intenzivne periode vježbanja – povlačenja tijekom godine.

Neprekidno vježbanje kontemplacije može nam postati i životnim putem koji će izmijeniti našu svakodnevicu, tako što će neprekidno otkrivati dublje slojeve naše svijesti. To iskustvo sveobuhvatnog jedinstva vodi do odgovornog i suosjećajnog djelovanja u svijetu. Kontemplacija mijenja čovjekov život i vodi  odgovornom djelovanju u svakodnevici. Na kontemplativnim tečajevima zainteresirane uvodimo u kontemplaciju i pratimo ih na duhovnom putu.